Ridningen<3

Det är så halt och hårt ute så det går knappt att rida men jag skrittade i 40 minuter på hästarna idag iallafall, jag hoppas att allting smälter så att det blir mjukt eller att det kommer mjuksnö och att det inte är halt ute :), men det är bara att göra det bästa av situationen.

Jag tar alltid av bakbroddarna på mina hästar när jag har ridit så att dom inte går ut med bakbroddar i hagen på morgonen, jag tycker det är säkrast för om hästarna skulle sparkas med broddar så blir det inte bra!, det tar tid men det bästa för hästarnas säkerhet :)..

Hur gör ni med broddarna på era hästar?


En bild på Shiela, med sin vinterpäls, haha. Vi ska raka dom innan vi ska ut på tävlingsbanorna igen den här tävlingssäsongen. Längtar sjukt mycket, as taggad redan. I slutet av Februari kan jag nog börja tävla för då har jag hunnit att sätta igång dom efter resan till Florida!


Kommentarer
Postat av: Alicia

Vi har alltid broddarna på på MH, men han går med sin absolut bästa vän i hagen. De bråkar aldrig och är ganska lugna i hagen och brukar inte stoja omkring.

2011-01-15 @ 17:22:30
URL: http://aliciarider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0